محیط زیست|بی خطرسازی و امحاء پسماندهای ویژه توسعه یافت

محیط زیست|بی خطرسازی و امحاء پسماندهای ویژه توسعه یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 89081
لامپ‌های فلورسنت در ترکیبات خود دارای آلاینده‌های زیست‌محیطی هستند و بی خطرسازی این پسماندها، نیازمند فناوری و روش‌های منحصر به خود است.

یک شرکت فناور موفق شده است با توانمندی بومی، در حوزه امحاء و بی خطرسازی انواع پسماندهای باقی ‌مانده از لامپ‌های فلورسنت و گازی، چاپگرها و خدمات خود را ارائه کند.

از خدمات فناورانه شرکت کاردین صنعت نوتریکا در این حوزه می‌توان به امحاء و بی امحاء و بی خطرسازی پسماند انواع باتری، کارتریج تونر، ارائه خدمات نمونه برداری و پایش جیوه در محیط، ارائه خدمات حمل و نقل پسماندهای ویژه و صنعتی و ارایه خدمات شناسایی طبقه بندی کدگذاری آماده سازی، حمل و نقل و دفن پسماندهای ویژه و صنعتی اشاره کرد.

 

حذف آلایندگی لامپ‌ها

این شرکت فناور دستگاه ایران‌ساخت را طراحی کرده است که لامپ‌های کم ،مصرف فلورسنت و گازی را قبل از پردازش در یک مرکز بازیافت خرد کرده و تمام بخارات جیوه موجود در لامپ‌های مستعمل را کنترل میکند. این دستگاه دارای یک مخزن ۲۰۰ لیتری است که گنجایش  300 تا 350 کیلوگرم پسماند لامپ را دارد.

ذرات و بخارات جیوه حین فرآیند خردایش توسط فیلتراسیون تعبیه شده در دستگاه کنترل و حذف میشوند از این رو دیگر نگرانی بابت شکسته شدن لامپهای مستعمل حین انبارداری جابجایی و حمل و نقل وجود ندارد حذف بخارات جیوه توسط دستگاه لامپ خردکن ارزان‌ترین شیوه مقدماتی جهت جلوگیری از خطرات زیست محیطی ناشی از انتشار بخارات جیوه در پسماند لامپهای مستعمل است.

 

کنترل و حذف بخارات جیوه در پسماند لامپهای فلورسنت، کم مصرف و گازی

کاهش اثرات زیان بار ترکیب خطرناک جیوه بر سلامت انسان و محیط زیست عدم نگرانی از شکسته شدن لامپ‌ها و جلوگیری از انتشار بخارات جیوه در محیط حین انبارداری و حمل و نقل از ویژگی های این دستگاه است. مطالعات نشان میدهد حدود ۲ تا ۳ درصد لامپ‌ها در زمان انبار داری جابجایی بسته بندی و حمل و نقل شکسته میشوند، بنابراین، استفاده از دستگاه لامپ خرد کن شرایط ایمن و موثری را در محیط کار فراهم می آورد.

کاهش هزینه و فضای نگهداری پسماند لامپها هنگام انبارداری کاهش هزینه و مشکلات حمل و نقل پسماند لامپها کاهش حجم پسماند لامپها تا بیش از ۸۰ درصد، صرفه جویی در نیروی کار حین بسته بندی پسماندها و حمل و نقل، ساماندهی و مدیریت پسماند لامپهای سوخته و مستعمل،  بازیابی مواد تشکیل دهنده لامپ و ترویج فرهنگ برخورد با پسماندهای ویژه ارتقاع سیستم مدیریت و تفکیک پسماند در مجموعه های صنعتی از ویژگی‌های دستگاه لامپ خردکن ایران‌ساخت است.

توسعه خدمات حذف پسماندهای ویژه

در کنار این فعالیت‌ها و با هدف توسعه دانش و توانمندی فعالان محیط زیست و کارشناسان، دوره ها و کارگاه‌های تخصصی مدیریت پسماند طراحی سیستم مدیریت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی برگزار می‌شود ارزیابی اثرات زیست محیطی پسماندهای ویژه و انجام مطالعات مربوطه ارایه خدمات آموزشی مشاوره ای ،مهندسی امکان سنجی فنی و اقتصادی در حوزه صنایع زیست محیطی، انجام برنامه عملیاتی مدیریت پسماند و تهیه بانک اطلاعاتی در راستای طرح خود اظهاری و رعایت پیش نیازهای استانداردهای ملی و بین المللی از دیگر خدمات این مجموعه فناور به شمار می‌رود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

24#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
پتنت| دستاورد فناورانه یک شرکت دانش‌بنیان در ادارات اختراع معتبر خارجی ثبت شد
پتنت| دستاورد فناورانه یک شرکت دانش‌بنیان در ادارات اختراع معتبر خارجی ثبت شد
01/06/30 - 14:39
پسماندهای الکترونیک با راهکارهای فناورانه بازیافت می‌شود
پسماندهای الکترونیک با راهکارهای فناورانه بازیافت می‌شود
00/10/14 - 10:07
گازی‌سازی پلاسمایی راه حلی برای مشکلات پسماندهای شهری
گازی‌سازی پلاسمایی راه حلی برای مشکلات پسماندهای شهری
96/03/01 - 11:12
بیشتر بخوانیم